Och vet du vad? Jag har aldrig gillat dina spenatknyten!

Fastän hon är förträfflig i många andra avseenden har Yzma tydligen inte någon vidare smak när det gäller mat. Vi hittade väldigt goda spenatknyten:

För 6 st, relativt stora
6 plattor smördeg (nästan alla som finns att köpa är veganska somehow, i alla fall på vårt Ica)
125 g hackad spenat
50 g broccoli
2 vitlöksklyftor
2 schalottenlökar
1 dl havregrädde
örtsalt, svartpeppar och timjan enligt preferenser
olja eller margarin att fräsa i

Fräs broccoli, svamp och lök. Ha i spenat och grädde, krydda och var glad. Kavla smördegsplattorna så att de blir stora nog att rymma en sjättedel av spenatgurglet. Fyll i dem med gurgel och vik ihop, de ska sitta ihop ordentligt.

Tydligen kom detta recept från Icakuriren. Fader påstår att han ändrade en del. Det var tydligen menat som en förrätt men det struntade vi i. Till dem hade vi klyftpotatis.

Vad mer kan man göra i Norrköping? Äta hummusciabattas som inte kostar 44 spänn styck! Recept på ciabatta kommer när fader är vaken.

Detta är vad jag har på:
mycket hummus
rucola (gott på mackor, annars blä. borde för övrigt stavas med två c eftersom det skulle se snyggare ut)
sallad
soltorkade tomater
äckelgurka ibland
rödlök
skivade champinjoner (swämpi!)

Det är gott. Speciellt två stycken som lunch, framför hallepöttersju. Nu är dock den boken slut, vilket betyder att man måste hitta något nytt att läsa. Tråkigt. På tal om tråkigt, jag drömde att jag var en jedislashtrollkarl. Jag var i någon företagsbyggnad med fula plastgolv och stora fönster överallt, samt många trappor och gångar som var som broar (väldigt viktigt för alla att veta). Stora stridsmaskiner närmade sig utanför och skjöt väldigt väldigt mycket laserskottgrejer. Jag försökte reflektera dem, jedi-style, vilket jag tydligen var väldigt fail på. Däremot använde jag Petrificus Totalus på Fredrik Reinfeldt. Jag brukar inte ofta drömma drömmar där jag är en viktig person, jag brukar alltid titta på. Jag föredrar det så. Drömmen jag hade för några dagar sedan med en gigantisk fågel som attackerade en stad vars tak var mörkröda, var mycket bättre, delvis på grund av det. Alla är väldigt intresserade av mina drömmar, yes.

I morgon skall man tydligen ackompanjera syster (8 år) och fader till biografen och se Ice Age 3. Mina paranormala mentala förmågor säger att den inte kommer vara särskilt bra.

-Få pannkakor senare- Glömde nämna, vaknade klockan 10 idag. Det är mycket tidigare än jag brukar. Vanligtvist går jag upp runt 11, när jag var i Skåne var det runt 12. Yes, there is a point with this. Om en vecka kommer jag gå upp runt halv 6. Jag ser fram emot skolstarten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0